Probna mala matura (kombinovani test) za učenike 6. razreda

Učenici 6. razreda će 31. marta 2012. god. (subota) polagati probni kombinovani test za malu maturu. Test obuhvata gradivo iz istorije, geografije, fizike, biologije. Ovakav test predstavlja pripremu za malu maturu sadašnjih šestaka 2014. god.

Inače, generacija `99 je prva generacija koja polaže kombinovani test.

Kombinovani test koji će polagati 2014. god. obuhvatiće i gradivo iz hemije. Na probnom testu neće biti gradiva iz hemije jer je to predmet koji se uči tek od 7. razreda osnovne škole.

142 thoughts on “Probna mala matura (kombinovani test) za učenike 6. razreda

  1. Da li će test sadržati samo zaokruživanje odgovora i po neki zadatak da dopunim odgovarajućim rečima ili ću samo morati (punom rečenicom) da odgovaram na zadata pitanja? Molim brz odgovor.

    • Verovatno će biti kombinacija zaokruživanja, dopunjavanja i davanja punih odgovora. Tako je bar do sada bilo na završnim testovima.

      • vecina je bila da se zaokruzuje samo je par pitanja da se na crtu dopuni!i ovo je totalno bezveze jer imamo jos 5 dodathih predmeta koje morramo da nabubamo skroz I jos ce I ti testovi biti provaljeni

  2. A mogu da vas pitam.Da li ce pitanja budu jednostavnija.Ili ce da bude opsirnije.Tj.dal ce pitanja da zalaze dublje u temu ? Molim vas da mi brze odgovorite.:D Hvala unapred.

    • Ne verujem da će biti nekih opširnijih pitanja ili nekih posebnih nebitnih detalja. Ovaj test je tu pre svega da pokaže da učenici poseduju osnovno znanje i da nisu zaboravili gradivo iz prethodnih razreda. Takođe, ovaj test je osmišljen tako da nauči učenike da razumeju tekst koji su pročitali. To znači da će se, verovatno, odgovori na pojedina pitanja „kriti“ u samom tekstu ili postavci zadatka.

    • Ja mislim da će biti poena, pa će onda i objavljivati rezultate (kao što su radili na probnim testovima za srpski i matematiku). Naravno, ovaj test je probni i neće ni na koji način uticati na budući prijem u Srednje škole…

    • To ne bi bilo izvodljivo, jer niko ne zna kakav će biti taj test. Ovo je nešto što se praktikuje po prvi put i učenici i nastavnici mogu samo da nagađaju. Možda vam daju tekst, pa da izvučete zaključke. Iz fizike će verovatno biti zadataka i nekih osnovnih definicija (npr. Šta je kretanje?)…

    • Verovatno oboje. Zadaci će verovatno biti prostiji i zasnivaće se na formulama tipa: S=vt itd… Od teorije će takođe verovatno biti samo nešto osnovno, što bi svako trebao da zna (Šta je kretanje, brzina, pređeni put, sila…?). Negde će biti dopunjavanja, negde zaokruživanja…
      U svakom slučaju, ne verujem da će se ulaziti u neke sitne detalje, jer ovaj test, pre svega, treba da pokaže da učenici poseduju osnovno znanje i da umeju da ga primene.

  3. Zanima me šta ce biti iz istorije? Jako sam slaba u tome, pa bih da znam šta me čeka otprilike.. Dajte mi neke mogućnosti šta bi moglo biti? Molim vas, bila bih zahvalna!

    • Verovatno one najbitnije godine (prva Olimpijada, osnivanje Rima itd…), zatim pojmovi (helenizaciija, romanizacija…), imena ličnosti o kojima govori neki tekst… Moguće je i da će dati da pročitaš neki tekst pa da uz pomoć njega odgovoriš na pitanja. Nadam se da sam pomogla! :)

      • Занима ме колегинице, како Вам сад после годину дана и чињенице да нису основни и једноставни појмови дати на овом тесту, као и да су резултати тестирања коришћени ради рангирања школа, делује све ово…

        • Testovi jesu malo teži nego što sam očekivala. Ipak, mislim da bi prosečan učenik, koji relativno redovno uči, trebalo da uradi makar četiri pitanja tačno (govorim o pitanjima iz istorije). Očigledno je da se od učenika očekuje da dobro poznaju njima manje poznate pojmove koji se pominju u udžbenicima i da razlikuju periode u istoriji, što svakako ne bi trebalo da bude veliki problem. Ipak, veliku ulogu igra i razumevanje pročitanog teksta (u 10. pitanju dovoljno je pažljivo pročitati tekst).
          P.S. Mislim da je došlo do zabune, pošto sam ja učenica, a ne nastavnica. :)

          • Shvatila sam da je u pitanju učenica, ali sam već poslala tekst, pa je bilo kasno za izmene- utoliko gore!Mi profesori imamo određene standarde kojima baratamo u radu i ovde su ti standardi izmešani i ja nisam nimalo zadovoljna onim što sam zatekla ni u pitanjima ni u odgovorima, a jedna devojčica se ponaša kao da zna sve odgovore…Volela bih da imam takvo i toliko samopouzdanje, jer ga sa svojih 34 godine, nemam.

          • Još bih nešto dodala- ne bih da ovde objašnjavam šta se sve od dece traži u tim pitanjima, ali napisati da je to prosto razumevanje teksta i razlikovanje perioda u istoriji ili da je to nešto što svaki prosečan učenik uz malo truda može da zna, ne samo da je pogrešno nego je i neuko…

          • Moguće da je moj stav „neuk i pogrešan“, pošto ja nisam nastavnik i ne znam koliko je teško objasniti učenicima gradivo, ali ja sam govorila iz svog ugla. U svakom slučaju, slažem se sa Vama da su se pitanja razlikovala od gradiva koje se uči u školi i da su trebala biti formulisana na drugačiji način.

          • Da ne ispadnem baš neki namćor natavnik, jer sve što radim je u interesu dece, volela bih da pohvalim tvoju angažovanost i trud da drugima objasniš ono što sama znaš, kao i da podeliš svoje znanje sa svojim vršnjacima- uvek treba podsticati učenike koji žele da saznaju i urade više.Komentarisala sam,jer sam mislila da je u pitanju koleginica, tako da si i mene zavarala, ali realno je da su pitanja preteška za učenike šestog razreda, jer oni su polagali ovaj test, iz više razloga-
            1.zbog kritike izvora koju oni u vidu koji im je zadat u ovom testu ne poznaju- Avari su nazvani Hunima, tako da se asocira druga epoha, ali se na osnovu pojave Franaka može zaključiti da je reč o Avarima, a ne o Hunima, što je , po mom , skromnom mišljenju, iznad prosečnog zahteva;
            2.pregled državnih uređenja učenici imaju tek u osmom razredu, pa je nerealno zahtevati od šestaka da navede trenutno najzastupljenije državno uređenje u svetu;
            3.slobodni ljudi nisu samo plebejci kako se insinuira u testu, već i patriciji i legionari, pa ovo pitanje zahteva precizniji opis pojmova;
            4. ako si obratila pažnju u komentarima, jedno dete je pomenulo kako je dobro uradilo pitanje sa logom „esnava“- da li to znači da dete razume pojam esnafa, grba, monarhije ili je u pitanju prepoznavanje ili samo prepisivanje, ne bih znala.
            5.Ostaje još pitanje državnog uređenja i uprave u Rimu u doba republike i u Atini u doba Perikla- ja bih demokratiju povezala sa vladavinom „mnoštva“ , a konzule sa aristokratskom republikom, ali to je ostalo u pitanju nedorečeno; pitanja državnog uređenja su poprilično složena za šestake, posebno ako su nejasno formulisana…Nadam se da se ne ljutiš zbog mojih opaski, jer moj uzor, Sokrat, znao je za sebe da kaže da zna da ništa ne zna, a ko sam ja da tvrdim da znam sve…

          • Slažem se da su pitanja bila pomalo dvosmislena, naročito uzimajući u obzir da su test rešavali učenici 6, a ne 8. razreda. Verovatno su se meni zbog toga pitanja činila lakšim, ali gledano iz ugla jednog „šestaka“, test je neočekivano težak.
            Primetila sam komentar u vezi sa esnafima. Moguće da je u pitanju samo greška u kucanju, a moguće i da je nagađanje ili nešto treće. Takođe se slažem da nije bilo u redu od strane onih koji su sastavljali testove da koriste izvore kojih nema u udžbenicima i sa kojima učenici nisu ranije upoznati.
            Naravno da se ne ljutim, naprotiv, drago mi je kada neko otvoreno kaže svoje mišljenje, iako je ono donekle u suprotnosti sa mojim.

  4. a koliko ce da jedan predmet nositi maksimum poena np. istorija koliko ima maksimum poena za taj predmet molim da brze odgovorite

    • Ne znam, verovatno to neće ni saopštavati pre rezultata. Niko ne zna ni kako će da uklope sve te predmete u samo jedan test. Verovatno će, kao kod osmaka, svako potpuno tačno pitanje vredeti 1 poen.

    • Na ovo pitanje ne mogu sa sigurnošću da odgovorim. Zna se samo da se na testovima iz srpskog i matematike polovični odgovori boduju sa 0,5 poena.
      U svakom slučaju, verovatno će se bodovati i nepotpuni odgovori.

    • Verovatno će biti geografske karte i nekih jednostavnijih obeležavanja. Možda neka definicija (pošto se dosta njih radi u V razredu – šta su izohipse, geografska karta, ko je bio Eratosten…? itd.
      Malo toga se zna o tipu zadataka. Zna se samo da će test biti zasnovan na „funkcionalnom čitanju“, a to, izmađe ostalog, podrazumeva da se u tekstu nalaze „skriveni“ odgovori.

  5. Samo da pitam jel ce se ovi radovi ocenjivate u ulaziti ocene u dnevnik ili samo kao pripreme ili sve to zavisi od skole?

      • da li ce rezultati testa uticati na promenu ocene i da li ce nastavnici biti obavesteni o nasim rezultatima ili je sve anonimno.molim brz odgovor.hvala unapred.

        • Ne, rezultati sa testova ni na koji način neće uticati na ocenu iz bilo kog predmeta. Koliko ja znam, testovi nisu anonimni. U svakom slučaju, ovaj test nema nikakve veze sa redovnim ocenjivanjem, već je tu kao priprema za polaganje male mature 2014. godine.

  6. da li neko zna sta ce biti iz ISTORIJE? hvala unapred ( molim vas da mi sto blize kazete sta ce biti :) ) treba mi sutra do 9:00h a moze i sada ako je neko tu…stoo pree

  7. mozete li odmah da objavite zadatke sa probnog testa….to bi mi puno pomoglo… molim vas sto pre najkasnije ako moze do sutra ujutro…molim vas

      • Da, pa se prepala, mada ja mislim da to nece biti nista kompilovano.
        Ali izgleda da niko nije raspolozen da napise zadatke. Mi kad smo bili klinci bili smo mnogo solidarniji

        • U pravu ste, nije komplikovano. Samo treba dobro da se razmisli. Ukoliko je dobar đak i redovno uči, neće biti problema.
          Niko nije pisao zadatke verovatno zato što još uvek nije dozvoljeno objavljivati ih. Pozdrav! :)

  8. Ma uposte nije tesko samo zaokruzivanje iz geografije ponovite kontinente, istorija je veo laka fizika isto, a biologija je malo poteska mi u skoli nismo radili ova pitanja :D Pozdrav :D!

  9. Samo da obavestim zainteresovane za preuzimanje testova i rešenja.
    Testovi i rešenja sa probne male mature (kombinovanog testa) biće objavljeni posle subote, 7. aprila, jer učenici koji nisu radili test imaju „rezervni termin“ u subotu.

  10. Bar objavite geografiju i biologiju, nema mnogo skola koje imaju taj „rezervni termin“. To je zbog okruznog takmicenja iz srpskog i matematike. U Srbiji ima 29 okruga, to znaci da 58 skola (matematika i srpski nisu u istoj skoli) nije obavilo testiranje. Imamo 650-700 skola u zemlji. Znaci da đaci iz vise od 600 skola moraju da cekaju za dzabe. Fiziku mozete naci lako ima kad udjete na istoriju pa na dnu stranice, istoriju jos lakse, ali ova dva je tesko naci.

  11. Da li ce se sva 4 pitanja raditi u jednom danu i koliko jedan predmet ima zadataka.Molim,vas da mi odgovorite brzo.

    • Da, sva četiri predmeta će se raditi u okviru jednog testa. Iz svakog predmeta će biti 5 pitanja. Test vredi 20 poena. To je sve što mogu da vam kažem, za sada… :)

    • Ja sam na sajtu Obrazovnog centra i Večernjih novosti nedavno pročitala da „škole koje organizuju takmičenje mogu da pomere testiranje za 28.. april“. Međutim, nigde nisam našla informacije koje se tiču učenika kao pojedinaca. Raspitaću se, pa ću Vam javiti. :)

  12. A meni su nastavnici nagovestili da u koliko razocaram nastavnike i ne uradim test makar 1 pitanje iz svakog predmeta koji polazemo test ce mi smanjiti ocenu.Molim vas kazite jeli to tacno i nemoj te me razocarati bar Vi.:)

    • Nastavnici bi trebalo da razumeju odsustvo učenika koji su učesnici na takmičenjima. U svakom slučaju, ovaj probni test ne bi smeo da utiče na ocene, jer on nema nikakve veze sa redovnom nastavom. Ipak, neki nastavnici ga, ponekad i nesvesno, uzimaju u obzir prilikom ocenjivanja. Nadam se da sam pomogla. :)

    • Pokušaću, ali sam prilično sigurna da test, u najmanju ruku, neće biti u potpunosti isti. Mada ne razumem kako je moguće da neki tek sad rade taj test….

  13. Pa ni mi niso radili test ali cemo ga sutra radit,i mislim da zadaci nece biti pomenjeni jer vliki je posao menjati zadatke za svaku skolu…. :D

      • Iz geografije je bila karta sa kontinentima a vi trebate da napisete njihova imena,iz istorije je imao logo a vi trebate da napisete ci je to logo ja sam odgovorijo da je to logo Esnavskog udruzenja i to je tacan odgovor iz fizike je imao brzinometar u km/h a vi trebate da odredite brzinu na njemu tacan odgovor na to pitanje je 190km/h iz bijologije kako se secam je bijo neki cvet nznm. tacno pitanje al znam da je odgovor pod A)……imalo je jos pitanja al nmgu. sve da se setim Vi sto niste radili test puno srecee :)

  14. Da li mozete da postavite pitanja i odgovore da proverimo kako smo uradili jer su sve skole zavrsile!!!BRZ ODGOVOR!!!

  15. Zanima me da li ce biti objavljena kombinovana zbirka zadataka?Neki materijal iz koga bi deca mogla da se pripreme,jer to je stvarno obimno gradivo!Samo npr. oni silni datumi iz istorije!!!Hvala!

  16. Zaboravila sam da pitam gde se mogu pogledati pitanja i resenja probnih testova koji su pisali osmaci iz mat. i sj.?Htela bi da vidim oba probna i ove sto su pisali u maju 2012.god.,a pisali su i pred kraj prvog polugodista!Unapred se zahvaljujem!

  17. Hteo sam da pitam kako ce se bodovati mala matura za 99 generaciju
    da li ce biti od 6. razreda ili od 3.?
    Hvala

    • Pošto se u 6. razredu radi samo probni test, moguće je da će biti dodati i srpski i matematika, jer će te predmete svakako polagati u 8. razredu…

    • Ove godine za sedmake će na kombinovanom testu najverovatnije biti 5 predmeta: biologija, istorija, geografija, hemija, fizika.

  18. ima li neko mozda ideju sta bi moglo biti iz geografije i hemije? Hemija mi nije problem no samo me zanima vase misljenje a geografiju bi trebala da ponovim pa bi takodje volela da cujem sta vi mislite daa ce biti ;) odnosi se na bilo koga ko vidi pitanje :D

    • Ne verujem da ću uspeti da ih objavim sutra, zato što imam regionalnu smotru talenata i verovatno ću se vratiti tek uveče. Potrudiću se da ih objavim u ponedeljak.

Ostavite komentar

