Opštinsko takmičenje iz biologije i srpskog jezika 2013. god. za osnovne škole

knjige

Opštinsko takmičenje iz biologije za učenike osnovnih škola održaće se 3. marta 2013. godine, sa početkom u 12:30 časova. 

Propozicije takmičenja iz biologije za učenike osnovnih škola možete preuzeti na sajtu: http://www.bio.bg.ac.rs/takmicenja.htm

Opštinsko takmičenje iz srpskog jezika održaće se 3. marta 2013. godine, sa početkom u 10:00 časova.

Srećno! :)

Jedno mišljenje na „Opštinsko takmičenje iz biologije i srpskog jezika 2013. god. za osnovne škole

  1. Irena,htela bih da te pitam nesto,ako mozda znas u vezi srpskog jezika.Kad nam na primer daju zadatak da podvucemo sve svrsene ili nesvrsene glagole,da li mi podvlacimo i pomocni glagol,ukoliko je glagol u slozenom glagolskom obliku dat u recenici?Pozdrav :)

  2. Ja vas molim ako mozete da napravite neki test za 7. razred slican opstinskom takmicenju sa resenjima samo da znam koliko cu bododova otprilike imati i da provezbam ,posto sam sva takmicenja od predhodnih godina radio sa nastavnicom pa neznam koliko bi imao bodova?Ako vec postavljate ja vas molim da to bude pre opstinskog takmicenja.

          • Da li knjiga koju je izdao Zavod za udzbenike obuhvata svo gradivo za opstinsko takmicenje?

          • Da, ali, koliko znam, prema propozicijama takmičenja mogu se koristiti svi udžbenici koje je odobrilo Ministarstvo prosvete. Ipak, koliko sam ja primetila, pitanja su najčešće sastavljena prema gradivu koje se nalazi upravo u Zavodovim udžbenicima.

  3. Da li ljudi koji prave takmicenje koriste neke posebne zbirke ili neke kontrolne ili zadatke smišljaju iz glave smišljaju zadatke?

    • To je veoma zanimljivo pitanje, pošto se i ja ponekad isto zapitam. Prema propozicijama takmičenja, trebalo bi da koriste udžbenike koje je odobrilo Ministarstvo prosvete.

        • Ne znam u kojoj se školi održava takmičenje na Novom Beogradu. Raspitaj se kod tebe u školi. Nisam sigurna oko trajanja rešavanja testova, pošto nisam zapazila da je u propozicijama istaknuto. Mislim da izrada testa traje 1h ili 1.5h.

      • Hvala puno,bila sam u nedoumici za oba predmeta,mislila sam da je prag prolaznosti malo veći,iz srpskog 15 a iz biologije 75. :D
        Baš ćemo morati da zagrejemo stolicu.
        Srećno svima sutra!

        • Prošle godine je prag prolaznosti bio spušten iz srspkog, a iz biologije je prag bio 85 poena. Hvala. Srećno i tebi! :) Pozdrav!

          • meni je nactsvnica rekla da je prag za biologiju 81……..tj. prolaze prvo i drugo mesto…………

    • Mi Matematički list u školi uzimamo preko nastavnika. Raspitaj se kod tebe u školi ili poseti sajt Društva matematičara Srbije.

  4. E Irena,postavi testi resenje sa danasnjeg takmicenja iz srpskog,ako budes mogla, ili ako vec negde ima pa da vidim,caos.

  5. Irena, da li znas koja deca iz sedmog razreda su zauzela prvo, drugo i trece mesto, ja sam iz opstine Golubac, ali sam se vratila kuci tako da nisam sacekala rezultate. :D

    • Da,isao je.Ja sam isla, i mogu ti reci da je bilo dosta dece. Bilo je jednom reci TESKO! Malo je njih proslo. Ja sam prva,ali najverovatnije nisam prosla dalje. :)

      • I ja sam bila na takmicenju,I malo je reci da je test bio PRETEZAK.Mislim da su trebali da daju laksi test,jer je ovo bilo strasno.Cak bih bolje uradila proslogodisnje gradsko,nego ovogodisnje opstinsko.Stvarno su ove godine preterali.Koliko ste vi imali poena?

        • Ja 12 i prva sam u opstini. Nisam prosla, nema sanse. Najvise ako budu spustili bice 14 poena. U Beogradu je najvise blo 17,da je tamo bilo manje spustili bi vise i kod nas.Koliko si ti imala poena?

          • Ja sam imala 10.I bila sam 28 ili 29 od njih 77 ili 78.Istina je da sam napravila par glupih gresaka kao na primer,napisala sam da je imenica KAMENJE muskog roda,a dvoumila sam se izmedju srednjeg ili muskog.Takodje onaj zadatak sa pravopisom sam OSNOVNA SKOLA napisala osnovna velikim,a trebalo je malim.I onaj zadatak gde je trebalo da se podvuku sve reci sa zvucnim glasovima,nisam podvukla O i JE,jer sam mislila da su to glasovi.Ali tek sam posle videla da je rec glas ili skup glasova.Nije mi jasan onaj zadatak sa nezavisnih recenicama.Kako moze da ih ima 2?Onaj zadatak sa prilozima u komparativu,sigurna sam da su oni napravili gresku zato sto je prilog mnogo u pozitivu.I onaj zadatak sa odredbama za mesto mi nije jasan.Takodje sam pogresila ono deljenje reci na slogove i za prideve odredjenog vida.Mislim da su stvarno dali PRETEZAK test.I da je ovaj test trebao da bude za gradsko takmicenje,a ne za opstinsko.Cak je bio tezi od proslogodisnjeg opstinskog,kada su spustali granicu na cak 14 poena.Koja si ti opstina?U mojoj opstini Novi Beograd je samo jedna ucenica imala 16 poena,svi ispod.Tebi svaka cast.Ali,zadovoljna sam s obzirom na tezinu testa.Malo mi je glupo sto barem diplomu nisam uzela,zato sto sam prethodnih godina bila bas super i prosla obe godine na grad.Ovako samo demotivisu decu da idu na takmicenje iz srpskog.

        • Tacno, i ja sam rekla nastavnici da nikada vise necu na takmicenje. Ja sam iz S.Palanke. Prosle godine sam bila PRVA i na opstinskom i na okruznom sa po 19 poena!!!!U petom-takodje. I ja sam pogresila to OSNOVNA SKOLA. Ni meni recenice nisu jasne, ja sam napisala 4. MNOGO nikako nije u komparativu, bar ja mislim. Ja sam podvukla i O i JE. Deljenje reci na slogove, to mi je takodje tacno, ali priloske odredbe nisu!! Ni odredjeni vid prideva. Zar nisu CRVENI i ZUTI u odredjenom vidu? Ali, izgleda da je mnozina u pitanju. Tu sam napravila glupost,kao i kod svrsenih glagola. Trebali bi da spuste.Ali necu proci. Je l’ znas sta je najgore? Ja znam vise,mnogo vise. Meni je nastavnica davala testove za OSMI razred, gde sam ja imala 18 od 20!!!! Mogla sam imati jos dva tacna zadatka vise. Treba li mi biti ‘uteha’ sto niko u mom gradu i u jos 10 okolnih sela nema vise poena? Treba se navici na ‘poraz’, ali ovo me je definitivno UBILO u pojam,do kraja. Ja srpski MNOGO(ovo je u pozitivu,provereno:) ) volim! Pozdrav

          • Koliko si ti imala poena?
            Ja sam imala 10 poena i bila sam prva ostali imaju najvise 7.Test je bio pretezak.Nastavnica mi je rekla da onaj zadatak sa komparativima se radi u 4.srednje,a o ostalom i da ne pricamo.

          • Ja sam imala 12 i prva sam. @Milica Iz koje si ti opstine?

  6. Irenice blog ti je super! Interesuje me test iz biologije za sedmi razred, gore sam procitala da ces taj test da izbacis u toku naredne nedelje, zamolila bih te da ga izbacis sto pre jako me interesuje gde sam pogresila. Unapred veliko hvala! :D

  7. Veliki pozdrav,prosla sam na gradsko iz biologije,peti razred,zamolila bih te da mi das neke blize informacuje kako da se spremam za gradsko,i ako moze test sa opstinskog Pozdrav.. :)

    • Test i ključ sa opštinskog biće postavljeni čim ih budem negde pronašla ili skenirala. :) Za gradsko uči iz udžbenika, možda nije loše iz više od jednog, jer se zaista nikad ne zna kakva glupost može da ti zapadne. Čestitam ti na uspehu i želim ti mnogo sreće na okružnom! Pozdrav! :)

  8. Gde mogu da vidim rezultate ? Peti sam razred,isla sam na oba takmicenja. Meni je drugarica rekla da sam prosla samo iz srpskog,ali zelim da se uverim . :D

  9. Irena, da li mozda znas hoce li se ove godine spustati prag prolaznosti iz srpskog za sedmi razred, posto sam ja imala 15 poena ?

    • To se za sada ne zna. Prošle godine je bio spušten prag, ali to ne znači da će i ove. No, sve zavisi od težine testova i republičkog proseka. Čim nešto saznam, objavljujem. Pozdrav! :)

  10. Да ли се смањује праг пролазности и за средње школе пошто је за седми разред 13,а за осми 14 поена?Ако знате,замолила бих Вас да што пре одговорите.Да ли је и даље 16 или је спуштен на 15 или 14?

  11. Da li ucenici koji su osvojili I,II,III mesto na okruznom takmicenju iz biologije,sledece godine imaju direktan plasman na opstinskom? Hvala unapred! By:Nevena

  12. irena bila sam na okuznom takmicenju iz srpskog ali ne znam koje sam mesto znam samo da imam 14 bodova i to je sve

    • Što se tiče pregleda gradiva za takmičenje, najbolje je da se raspitaš kod nastavnika/nastavnice u školi, pošto mislim da još ništa zvanično nije objavljeno na sajtu Biološkog fakulteta, a moguće je da se presek gradiva razlikuje od prošlogodišnjeg.

Ostavite komentar

