Okružna takmičenja iz srpskog jezika i geografije 2013. god. za učenike osnovnih škola

 

pisanje

Okružno takmičenje iz srpskog jezika za učenike osnovnih škola održaće se 13. aprila 2013. godine, sa početkom u 10h. Okružno takmičenje u Beogradu održaće se u OŠ „Dragan Lukić“, Ul. Nede Spasić br. 6.

Za više informacija posetite sajt Društva za srpski jezik i književnost Srbije.

Okružno takmičenje iz geografije za učenike osnovnih škola održaće se 13. aprila 2013. godine, sa početkom u 13h. 

Za više informacija posetite sajt Srpskog geografskog društva.

Svim učenicima želim mnogo uspeha na predstojećim takmičenjima! :)

150 thoughts on “Okružna takmičenja iz srpskog jezika i geografije 2013. god. za učenike osnovnih škola

  1. Zna li neko gde ce se odrzavati okruzno takmicenje iz srpskog u Juznobackom okrugu? Uzgred, da li ima neko test sa opstinskog takmicenja iz srpskog VII razred 2011. god?

      • Ja nisam našao mnogo testova sa prethodnih takmičenja. Samo ove na tvom blogu + neke na “Obrazovnom Centru“. I imam one dve knjige “Zbirka Zadataka“. Koliko učiš dnevno, mislim danas pred takmičenje?

        • Danas sam uglavnom iz srpskog gledala zadatke sa pretodnih okružnih takmičenja. Iz geografije samo listam neke beleške koje sam pravila. I nadam se najboljem, naravno. :)

          • Ta gramatika je stvarno komplikovana… Može i ovako i onako… Nikad nisi 100% siguran.. Zato i ne znaš šta da očekuješ…
            A zadaci su sve teži i teži koliko ja vidim.. tako je iz godine u godinu..

          • a kada si saznala da si prošla, koliko dana si učila geografiju? i po koliko sati dnevno?

          • Saznala sam istog dana, čekali smo rezultate. Nisam uopšte učila geografiju i bila sam više nego iznenađena prolaskom. Jedino što sam rešavala malo testove sa prethodnih takmičenja. :)

  2. Da li zna mozda neko da li je tacna informacija da je spusten prag prolaznosti za osmake na 14 bodova?Tesko mi je da poverujem jer je test bio lagan i u mojoj opstini se dosta dobro uradio.

    • Da. Obaveštenje je postavljeno i na sajt Društva za srpski jezik i književnost Srbije. Prag za osmake je 14, a za sedmake 13 poena.

      • Iskreno,nadam se laksim testovima jer se nisam najbolje pripremila za takmicenje.
        Imala sam I druga takmicenja a I odredjene obaveze u skoli koju nisam htela da zapostavim.Kakva je situacija kod tebe?Zanima me da li si prosla na republicko iz stranih jezika,posto ja jesam,pa se mozda vidimo I upoznamo:)

  3. Irena,da ne znaš možda koliko najmanje poena treba da imaš na okružnom iz srpskog da bi bio prvo mesto?

      • Ti ides na dosta takmicenja,tesko je postici svuda uspeh.Da li si prosla geos?
        Kako napredujes sa istorijom?

        • Iz geografije sam imala samo 60 poena. Iz istorije dovršavam II svetski rat u Jugoslaviji. Ostala mi je još jedna oblast i istorijski izvori.

          • Kad radis istoriju,ove nove oblasti,da li u isto vreme obnavljas stare.Meni teze ide onaj deo vezan za Jugoslaviju u ll svetskom ratu.

          • Povremeno obnavljam stare oblasti, čisto da ih ne zaboravim. Sad najviše učim II svetski rat, baš je komplikovan.

  4. e koliko treba bodova za prolaz na republicko iz geosa ja sam imao 88 bod i bio sam 2 u svom okrugu od nas 25

  5. Ljudi,zna li neko gde mogu da se nabave testovi i resenja iz srpskog sa danasnjeg takmicenja? Ja sam iz beograda biolo je takmicenje u OS Dragan Lukic,ali nema jos nista.

  6. Irenice,hoces li da nastavis sa uredjivanjem ovog bloga kada upises srednju?Kako ces da postavljas testove sa takmicenja?

    • Свака част! Некако је окружно увек лакше него општинско! :)

      • Hvala. :D U pravu si, na opstinskom sam imao samo 14. Usput, da li neko ima rezultate za Novi Sad (Juznobacki okrug)?

      • Iskreno, ne znam. Ja sam mislila da ću imati 20, pošto su bila pitanja koja znam u pola noći, međutim na listi piše 18. To ne bi bio prvi put da mi oduzimaju bodove zato što nemam „vezu“, a ja neću više to da trpim. Hvala ti u svakom slučaju, pošto uvek sve postavljaš na net.

  7. Ja sam imala 19 iz srpskog, Za geografiju nikako ne mogu da nadjem rezultate, niti mi nastavnica javlja,pa me zanima gde mogu da pogledam.

  8. Irenice,molim te sto pre postavi kljuceve sa okruznog iz srpskog … hitmo mi trebaju osmi sam razred.Ne znam sta je trebalo ono za akcente,zapete,tvorbu reci…

  9. Zdravo Irena. Šesti sam razred i ubeđen sam da su mi ukrali poen na pitanju iz upravnog govora. Tačku na kraju rečenice sam stavio unutar navodnika, a komisija kaže da tačka mora izvan navodnika, a znak uzvika ili pitanja – unutar navodnika. Glavni deo rečenice je upravni govor, a u takvim slučajevima i najnoviji Pravopis iz 2010. u tački 188 objašnjava da sam u pravu. Našao sam i diskusiju na http://forum.srpskijezickiatelje.com/index.php?topic=3424.0 o ovoj temi koja potvrđuje moje razmišljanje. Nije mi toliko do tog poena (iako bi mi doneo II mesto), ali mi je krivo da me komisija ubeđuje u suprotno, kad znam da sam u pravu. Pa i ako ne znaju, mogu se potruditi da pogledaju Pravopis, a ne samo ključ. Molim te, reci mi ako znaš neku relevantnu adresu na koju se mogu obratiti, s obzirom da prigovor nisu uvažili i objavili su konačne rezultate. Ili da ubuduće dižem ruke od takmičenja iz srpskog (i onako imam još istoriju, fiziku, matematiku)…

      • Pozdrav!
        Ja sam učenica petog razreda i danas sam bila na okružnog iz srpskog jezika. Zamolila bih te da mi objasniš kada tačka treba da ide unutar navodnika? Veoma bi mi značilo ne samo zbog takmičenja nego i zbog mog daljeg školovanja. Takođe mi nije jasan pojam korena reči. Da li koren neke reči mora da ima neko značenje (da ima neki smisao)? Npr- od ručerda meni mama kaže da je RUK- , a takva reč u našem jeziku ne postoji. Da li možda znaš koji je rok i kakva je procedura za podnošenje prigovora za takmičenje iz srpskog jezika?
        UNAPRED HVALA !!!

        • Koren reči je deo reči koji je zajednički celoj porodici reči. Koren najčešće nastaje kada se od proste reči odbije poslednji glas (samoglasnik).
          Što se tiče tačke, skoro sam negde pročitala da se po novom pravopisu i tačka stavlja unutar navodnika. Međutim, za sada se, ipak, i dalje poštuje staro pravilo stavljanja tačke izvan navodnika.

          • Hvala ti puno !!! Objašnjenje mi je od velike koristi !
            A da li možda znaš do kada se mogu priložiti žalbe na pregledanje testova za okružno takmičenje iz srpskog jezika, koje je bilo danas ? U svakom slučaju, hvala ti punoooo !!!!!!

          • Puno ti hvala !!! Da li i ti ideš na okružno takmičenje iz istorije ?

          • Ćao Irena!
            Mislim da ovo za tačku nisi u pravu. Naime raniji Pravopis iz 2003, Klajn i Šipka kažu da je tačka unutar navodnika, Listao sam knjigu iz srpskog za 6. raz. i našao 20-ak primera upravnog govora i uvek je tačka unutar navodnika.
            Novi Pravopis iz 2010. kaže da nije pogrešno da tačka bude unutar navodnika, pogotovo ako je glavni deo rečenice upravni govor (a na takmičenjima su uvek takvi primeri). Da zbrka bude veća, kad se rečenica završava upitnikom ili uzvičnikom, to sigurno ide unutar navodnika. E sad, zašto se citiranje pitanja ili uzvika razlikuje od citiranja iskaza (ako se razlikuje) to ni polovina nastavnika ne ume da objasni. Ali Sveta Komisija ima KLJUČ – i svi problemi su rešeni. Zaista bih voleo da mi neki autoritet koji je sastavljao test, objasni ovo pravilo, logično i shvatljivo za učenika VI razreda, a da to ne bude : „tako kaže ključ“. (Ovde tačka ide izvan navodnika, jer je glavni deo rečenice neupravni govor.) :)

          • Imaš li, molim te, neke testove sa okružnog iz istorije za 6. razred? Imam samo tri (2009, 2011. i 2012.) Nisam uspeo nigde da nađem još neki, Želim ti puno uspeha u subotu, a i na republičkim kasnije! :)

  10. Možeš li mi Irena reći koji se od ovih razlikuje po svojim karakteristikama:
    a) Megalopolis b) Konurbacija c) Mahala d) Centar grada e) Gradska opština ?

  11. Pozdrav svima! :)
    Osmi sam razred i danas sam isla na okruzno iz srpskog. Osvojila sam 17 poena i nastavnica mi je rekla da po propozicijama ne idem dalje, ali je rekla takodje da Drustvo za srpski jezik svake godine dopusta i ucenicima sa 17 poena da idu dalje. Gledala sam na sajtu Drustva i jeste, prosle godine su prolazili i sa 17 bodova. Pa sta vi mislite, hocu li ja ove godine ici na republicko onda?

      • Zdravo,Aleksandra. :) Ja sam ubeđen da će spustiti kriterijum,jer u Beogradu nema nikoga sa 20 poena. :) Oni to gledaju,ako ima dosta sa 20,ne spuštaju,ali u Beogradu nema..
        Kod nas u Braničevskom okrugu je bilo dvoje sa 19,ja i čini mi se još 2-3 sa 18 i samo jedan sa 17.
        Nadam se da ćeš proći i da ćemo se videti na republičkom u Tršiću.. :)))

        • Hvala ti, Nemanja, na informacijama! Volela bih bas! :D
          Koliko si ti imao poena? Jesi i ti VIII razred?

          • 18 poena. :) I ja sam VIII.
            2012. su spustili prolaz na 17,a 2011. na čak 16. :)

          • Nadam se da ce spustiti i ove godine. :-)
            Gde si ti pogresio? :D

          • Na Kosovsko-resavskom dijalektu.. :) I sad ne znam šta je beše još bilo,nemam test kod sebe da proverim,znam da sam imao 2 greške čim .. :D
            A ti?

          • Na Mrkaljevoj azbuci, onim dugim akcentima i zapetama. :D

  12. ja još nemam rezultate sa gradskog iz geografije, ali mogu samo da kazem da je test za sedmake bio pretezak. nadam se da ce spustiti kriterijum,ajde odgovorite u komentaru ko je koliko dobio poena!

    • Moj brat je bio u Sremskim Karlovcima i imao je 77 poena. Njegov drug je imao 90 i on bi trebao da prođe dalje. Svi ostali iz naše škole su oko 70 i 80 poena… Ja sam peti razred pa za nas još nema geografija !

  13. Da li neko od vas ide na takmičenje iz muzičkog u solo pevanju ? Tačnije, festival se zove ,,Raspevano proleće Srbije“. Mi smo ove godine domaćini… Kada kažem mi, mislim na Titel, malo mesto u blizini Novog Sada !

  14. sta si uradila iz geografije? Ja sam sedmi razred i prosao sam i na geografiju i na srpski? Koliko traje republicko takmicanje? Dva ili jedan dan?

  15. Ja sam bila na okruznom takmicenju iz srpskog i imala sam 16 bodova.Da li ce to biti prolaz za dalje.Ja sam trece mesto,a 18.bodova je drugo mesto i to je plasman za republicko.Da li imas rezultate od svih ucesnika na okruznom takmicenju sedmog razreda.Molim te odgovori mi!!!

    • Ukoliko dođe do spuštanja praga, to će biti objavljeno na sajtu Društva za srpski jezik. Za sada još nemam informacije o tome kako su drugi okruzi uradili test iz srpskog.

  16. Irena, kako si se ti pripremala za republicko takmicenje prosle godine? Koliko si imala poena na republickom? :D

  17. Da li postoji mogućnost da se ipak prag prolaznosti za Republičko iz srpskog jezika spusti na 17, iako je na sajtu Društva objavljeno da je prag prolaznosti 18? Ja sam iz Južnobanatskog okruga i imala sam 17, a bilo je svega 8 učenika.

  18. Irena, svaka čast, blog je odličan! Tvoj veliki rad i trud se primećuju, sve pohvale! Koliko si takmičenja imala ove godine, i šta planiraš u daljoj budućnosti, odnosno čime bi volela da se baviš?

    • Hvala. :) Imala sam zaista mnogo takmičenja (više ih i ne brojim). Planova za budućnost imam mnogo, ali ću se verovatno opredeliti za neku društvenuu nauku – istoriju, politikologiju, psihologiju…

  19. Da li ima nekih informacija o konačnim rezultatima sa Okružnog takmičenja iz srpskog jezika za sedmake, tj. naslućuje li se prag prolaznosti za Republičko? Društvo za srpski jezik se ne oglašava, uvek čeka poslednju nedelju. Da se oni takmiče, ne bi bilo tako. Svaka čast tebi što nas o nečemu, što nam je bitno, obavestiš. Bez tebe smo u mraku i snalaženju kako ko ume i zna.

    • Hvala. :) Ali ovog puta ni ja nemam pojma koliki će biti prag. Verovatno će i prag i spisak učenika biti objavljeni pred samo takmičenje.

  20. Gde mogu da nađem rang listu za okružno iz srpskog za Južno-bački okrug?
    Gde se to takmičenje održalo?

Ostavite komentar

