Upis učenika u srednje škole za školsku 2013/2014. godinu

dru-liste-zelja

Na konferenciji za novinare u Vladi Republike Srbije, održanoj 26. aprila 2013. godine, predstavljen je Konkurs za upis učenika u prvi razred srednje škole u Republici Srbiji u školskoj 2013/14. god.

Na završnom ispitu koji se polaže na kraju osmog razreda učenici će polagati i ove godine testove iz maternjeg jezika 17. juna i matematike 18. juna.

Na ovogodišnjem završnom ispitu oba testa sadržaće 75 odsto potpuno nepoznatih zadataka, a 25 odsto zadataka biće slično onima iz zbirki za pripremu. Probni test za završni ispit učenici osmih razreda polagaće 11. maja i na njemu će iz oba predmeta biti potpuno nepoznati zadaci.

Probu male mature, ali za sledeću godinu, imaće i sedmaci i to između 13. i 17. maja , kada će polagati kombinovani test, koji se na testove iz maternjeg jezika i matematike, maloj maturi dodaje sledeće godine. Konkurs za upis učenika u srednje škole je od danas i u prodaji, po ceni od 210 dinara.

Kalendar upisnih aktivnosti možete pogledati ovde:

kalendar_upisnih_aktivnosti

Izvor: http://www.mpn.gov.rs

77 thoughts on “Upis učenika u srednje škole za školsku 2013/2014. godinu

      • Генерација ученика 2000. ове године не полаже ниједан пробни тест. Комбиновани тест за генерацију 1999. заказан је за наставну недељу од 12. до 16. маја.

  1. Da li su spustili prag prolaznosti za geografiju za VIII razred?
    I kad planiraju da objave isto za srpski? Već je prošlo 16 dana od .takmičenja Prošle godine su to objavili 13 dana posle takmičenja.

    • Za sada još nema nikakvih informacija o spuštanju praga na sajtu Srpskog geografskog društva. Moguće je i da neće biti spuštanja praga…
      Ni za srpski još ništa ne piše. Ja se nadam da će do 10-15. maja konačno objaviti da li će spuštati prag i na koliko poena.

      • Auuu.. :(
        Pa za geografiju moraju da spuste,u BG samo 18 idu dalje,u Nišu samo 1.. U nekim regionima niko. Da li će se uopšte skupiti i 30 dece.
        A za srpski bi bilo u redu da što pre objave to ili bar da nas obaveste da spuštanja praga neće biti,jer nije fer da jave 10 dana pred takmičenje,ovi koji su već sigurno prošli imaju mesec i po da se spreme,a ovi ostali 10-15 dana.

          • Ja sam prošao srpski :D
            Ali samo kažem. :))
            A šta ako ne spuste kriterijum,pa se ovi ko ludi spremaju pa na kraju se džabe spremali? :D

      • Pa radim testove od prethodnih godina i to je to. I naravno učim istoriju jezika .. :( :D
        Prošle godine se nisam ni spremao uopšte za republičko,jer sam kasno saznao da sam prošao dalje,međutim osvojio sam III mesto. :D
        Je l’ si prošla na republičko iz geografije ili istorije?

        • Ove godine nisam isla na geografiju jer mi nije toliko zanimljiva. Prosle godine sam bila na republickom u Pozarevcu. U osmom sam isla na biologiju, srpski, engleski i 12. maja imam regionalnu smotru preko Centra za talente. Hvala na odgovoru, i ja uglavnom radim testove sa prethodnih takmicenja. Cestitke za proslogodisnji uspeh, mozda se sretnemo u Trsicu. Odakle si? Ja sam iz Beograda.

          • Hvala. :)
            Ja sam prošle godine išao na republičko iz geografije,srpskog i istorije. Takođe sam bio na republičkom u Požarevcu iz geografije i bio sam prvi . :D
            Sada idem na republičko iz geografije i srpskog. :)
            Slažem se da je geografija u sedmom zanimljivija. :)
            Ja sam iz Velikog Gradišta. Nadam se da ćemo se sresti u Tršiću. ;)

  2. Irenice, kada je probni test za VII razred ove godine? Ja sam sad u VII razredu i još nisu rekli kada je probni test, svaki mesec kažu uskoro. Da li ti znaš kada je?

  3. Znali neko da li je sigurno za sedmake ovo da ce biti na kraju, ufff bezveze stvarno ovo.
    Da li ce biti ovako kombinovani test ce donositi 20 poena sigurno, a za ostalo kako ce biti? da li ce biti srpski i matis po 10 poena a za uspeh(vukovca) 60 poena, nadam se tome ili srpski i matis po 20 a uspeh 40 ili srski i matis po 15 a vukovac 50, i dali ce biti promene poena za neku srednju, da spuste ili tako nesto. jaoo ovo bas bezveze.
    Molim svakoga ko zeli neka mi odg. u kom.,pogotovo ti Irenice molim te.
    zelim da cujem svacije misljenje i hvala svima :) ^_^

    • Verovatno ce matematika,srpski i kombinovani test vredeti 60 poena (svaki test po 20 poena), a bodovi za Vukovca 40…

    • Trebalo bi da je za vukovca 60 poena, a 3 testa ukupno nose 40 poena. Od bodova za takmicenje uzima se u obzir samo osvojeno mesto na republickom i to u osmom razredu!

        • To je istina. Ja sam u sedmom razredu bila 3. na republickom iz istorije i nije vazilo pri izboru za djaka generacije. :(

          • Ju, koja glupost. Mislio sam da ću uspeti da osvojim neko mesto sada na srpskom i da ću izvući nekoliko bodova više na prijemnom, ali izgleda da od toga neće biti ništa. Ne verujem da ću sledeće godine to uspeti, pošto je srpski u osmom razredu čista istorija, a meni istorija i ne ide baš. Jedina nada mi je engleski :/

          • I ja sam bila iznenadjena kad sam to saznala, ali to je bilo pred sam kraj osmog razreda. :(
            Ako ti je istorija jezika jedini problem, to nije razlog da ne ides na takmicenje. Probaj. Sedi i zagrej stolicu i nauci tu istoriju.
            Bolje idi na srpski,nego na engleski. (jedino ako ne zelis da upises Filolosku gimnaziju,onda idi na engleski)
            Savetujem te kao ucenik Filoloske gimnazije. :)
            Pozdrav i srecni praznici. :D

          • to zavisi od skole, u mojoj skoli se racunaju bodovi za svako osvojeno mesto na republickom takmicenju pocev od sestog razreda kada prvi put moze da se prodje na republicko i vazi se sve za djaka generacije pocev od petog razreda i opstinskog takmicenja pa pobedi onaj ko ima najvise nagrada.

  4. Irenice da li je tačno da se odlaže probni prijemni za 18. maj ? :D :))))
    Nama su tako rekli ovde u školi u Gradištu…
    To je za mene sjajna vest,pošto 18, maja idem na republičko iz geografije,tako da neću raditi taj probni.. :D

    • Testovi i rešenja biće objavljeni nakon što učenici budu rešavali test u školi, ili eventualno narednog dana. Sve zavisi od toga kada budem uspela da nabavim testove.

  5. Ja sam imala ovaj kombinovani test za 7 razred i onako…nije nista bilo posebno tesko..Iz fizike su bila neka 2 zadatka iz brzine…i tako nije bilo tesko..Ja imam oko 19 bodova :D

    • Molim vas ako neko moze da mi kaze sve zadatke jer sutra imam taj kombinovani test a neki nastavnici su nam zapretili ako lose uradimo tako da je hitno molim vas da neko odgovori!!!

  6. Da li mozete da mi kazete koji je broj bodova potreban za upis u Prirodno matematicki smer Gimnazije u Krusevcu?
    I zasto u Konkursu pise da je za farmaceuta potrebno 30poena,a za Drustveno-jezicki smer 120?

    • U konkursu ti je naveden broj UCENIKA koji primaju a ne broj bodova. Broj bodova se nalazi u informatorima koji tek treba da stignu.

  7. Sa koliko, najmanje, bodova su se prosle (2012/13) skolske godine deca upisala u filolosku gimnaziju?
    Kolilo je, minimalno, bodova trebalo da se udje u Italijansko/ spansko odeljenje?

  8. Isla sam na takmicenje iz saobracaja u 6.raz.Osvojila sam prvo mesto u kvizu „skolarac saobracajac“,to organizuje Drustvo pedagoga tehnicke kulture Srbije i Aktiv nastavnika TIO Sabac..u tom kvizu su ucestvovale samo skole iz opstine sabac.Sobzirom da sam bila 1. da li dobijam nesto bodova za upis u srednju skolu???

    • Ne, jer se radi o opštinskom takmičenju koje nije organizovalo Ministarstvo prosvete. Što se tiče dodatnog bodovanja uspeha sa takmičenja prilikom upisa u srednju školu, sve je detaljno objašnjeno u Informatorima i Konkursima.

  9. Molim vas da mi neko objasni kako se dobijaju bodovi za upis u srednju skolu i da li se boduje samo uspeh i takmicenja u osmom razredu ili se boduju i predmeti srpski i matematika od 6 do 8.

  10. Molim vas da i neko objasni kako se boduje za O.S. tj. dali se boduju svi razredi ili samo od VI do IX razreda i u kojem se razredu sa koji brojem mnozi.

  11. Da li je konacno to da ce VIII razred polagati treci test?Po meni je to prava glupost……Kazu da drzava treba da stedi,vidim sto stedimo.
    Inace ja sam iz Jagodine,nama su sva takmicenja ukinuta(mislim na opstinsko takmicenje) i kako onda mi da stignemo do okruznog a kamoli do republickog takmicena……Znaci ovo je strasno…..Sami da li mozda znas da li jos uvek ima Kriminalisticka gimnazija i ukoliko ima koliko je bodoa potrebno za upis?
    Unapred hvala……Blog ti je fantastican.;-)

    • Iskreno, mislim da se još ništa ne zna kad je treći test u pitanju. Videćemo kako će se sve na kraju završiti.
      Već me je neko pitao za Kriminalnističku gimnaziju, ali nisam sigurna da li još postoji. Ako ne što saznam, javiću.
      Hvala, drago mi je da ti se dopada blog. :)

    • Gimnaziju u Velikom Gradištu. Iskreno, ne znam koliko je minimum bodova bilo potrebno. Ja sam imala 60 na osnovu uspeha, tj. ukupno 96,5, računajući i poništenu malu maturu.

    • Koliko ja znam, važe se sva republička takmičenja iz 7. i 8. razreda koje organizuje Ministarstvo prosvete u saradnji sa stručnim društvom.

Ostavite komentar

