Okružno takmičenje iz srpskog jezika 2012.

31. marta 2012. god. održano je okružno takmičenje iz srpskog jezika za učenike Osnovnih škola.

Problem predstavljaju pitanja za VII i VIII razred.

U testu za VII razred nalazilo se pitanje o Temnićkom natpisu (ova informacija se pominje samo u jednom udžbeniku). U testu za VIII razred problem je predstavljalo pitanje o jeziku koji se smatra pretkom slovenskih, germanskih i romanskih jezika,  na koje je odgovor glasio: praindoevropski. Postoji dilema da li je učenicima trebalo priznati i odgovor:indoevropski, kao što je to bio slučaj na ranijim takmičenjima gde je u rešenju stajalo: (pra)indoevropski.

Po Pravilniku, na republičko takmičenje prolaze učenici sa 18, 19 i 20 poena.

Ovakvih problema i nesuglasica na takmičenjima sve je više. Da li učenici treba da kupuju knjige od svih izdavača? Da li je potrebno i dosta sreće za prolazak na republičko takmičenje? Da li se od učenika očekuje da znaju više nego što znaju? To su samo neka od pitanja na koje svi mi, takmičari, tražimo odgovore.

47 thoughts on “Okružno takmičenje iz srpskog jezika 2012.

  1. Potpuno si u pravu,Irena!!!Ova takmicenja su mnogo rigorozna,a pitanja su samo iz odredjenog udzbenika.I kako da se onda deca takmice?Pre je postojala samo jedna knjiga iz koje su ucila sva deca Srbije i bilo je mnogo lakse ici na takmicenja.Ja sam 8. razred i ove godine je trebalo da imam maksimum poena na opstinskom takmicenju iz istorije,ali su mi oduzeli tri boda zato sto sam podebljavala slova u nekim recima.Takodje ,budi svesna,Irena,ako prodjes na neko republicko takmicenje,da se tamo mnogo vara i nemoj da se brines ako ne zauzmes neko mesto.I to je ogroman uspeh,samo stici do republickog!!!.Ja sam prosle skolske godine,kad sam bila 7. razred,osvojila 3. mesto na republickom takmicenju iz istorije.Ja sam,naravno,prezadovovoljna,Ali mi je skola rekla da sam trebala da budem drugo mesto.Ali,meni to nije bilo bitno.Ja sam se prelepo provela.To je kao dvodnevna ekskurzija.Prvo mesto osvaja onaj ko ima najvise bodova,drugo bod manje od prvoplasiranog,a trece dva boda manje od prvoplasiranog.Cak i da ne prodjes na republicko,ti budi zadovoljna,jer znas da znas i dan nisi kriva ti,vec onaj ko sastavlja takve testove!!!.Iskreno receno,ovi iz Ministarstva kao da pokusavaju da nas zaglupljuju sa zakazivanjem takmicenja za isti dan,uvodjenje treceg predmeta za zavrsni(odnosno 5).Tj. sputavaju nas!!!Nadam se da ces proci na republicko iz srpskog!!!
    Pozz…

  2. Децо, дивни сте! И победници већ тиме што сте одлучили да се такмичите!🙂 И није важно да ли ћете у Тршић на такмичење или излет, важно је да следите Вуков дух и да не дозволите да вас спутавају, ако имате аргименте за другачији став! Али, чини ми се да сте то већ усвојиле! Срећно!!!🙂🙂🙂

  3. Irenice,ako mozes samo jos da mi nadjes iz NOVOG SADA.Skola se isto zove Žarko Zrenjanin,samo je grad Novi Sad.😀

  4. Irena,a da li bar znas da mi kazes koliko ih ima sa 17 poena u 7.razredu? Da li ima nekoliko njih sa vise poena od tebe? Ili ima sa manje poena od tebe?

          • I za 17 poena 5 njih? Znači,1+2+5=8 ukupno iz vašeg okruga.🙂 Iz mog 5 bi prosla ako bi granica bila 17. JOJ! MOLIM BOGA DA SE PROLAZI NA REPUBLICKO SA 17!

          • Sta mislite,na koliko ce spustiti granicu za sedmake? Ja imam 16 poena,ne znam da li da se nadam.Prosle godine su spustili na 16, ali nije uvek tako.

          • Ne znam, videćemo. Prati obaveštenja na sajtu Društva za srpski jezik i književnost Srbije. Trebalo bi da objave nešto.
            Kriterijum bi svakako trebalo da bude spušten jer je onaj Temnićki natpis bio čista glupost.

          • Ja samo jedno ne znam.
            Citam pitanje,i sad,automatski vidim da ne znam odgovor na pitanje,ali se secam da sam nesto oko tih spomenika ucio,jer mi je nastavnica dala knjigu u kojoj to pise. I sada,resavam pitanje,i odmah mi na pamet pada TEMNICKI NATPIS,i kazem sebi:“Upisi TEMNICKI NATPIS,nema sta da razmisljas kad ne znas pitanje“ I na kraju upisem ja SAVINA KNJIGA! Mislim,van svake pameti,jer je knjiga nesto veliko,a to sto se trazilo,treba imena 10 svetaca.I kad sam saznao da je resenje TEMNICKI NATPIS,znaci,hteo sam da se ubijem! >.<😀 Daj Boze da se vidimo na republickom!😀

          • Ja uopšte nisam bila iznenađena. Očekivala sam da će negde da nas sabotiraju. Ja sam lupila Miroslavljevo jevanđelje, iako sam bila sigurna da nije to (malo sam pomešala srpski sa istorijom za VI razred :)). Verovatno su članovi komisije umirali od smeha čitajući naše odgovore na to pitanje.🙂

  5. Svejedno, ovaj „Temnićki natpis“ nam je bar stavio do znanja da, ako hoćemo neki plasman, moramo lepo da pokupimo knjige svih mogućih izdavača i da bubamo kao roboti!😉

    • Ne znam,ne znam nista da kazem.Samo se molim Bogu,nadam se da ce da uslisa moje molitve.Samo mi srce jako lupa,dlanovi se znoje,i adrenalin raste.Nista drugo ne znam. Samo zelim da mi se ostvari jedna stvar.Ali,ipak,mi smo bogatiji za jedno iskustvo i jednu pouku vise!😉😀

    • Jao i ja napisah Miroslavljevo jevandjelje.U pravu si za knjige, zato se sad za gradsko iz biologije spremam iz 5 razlicitih knjiga.Uzas!

  6. Dobre vesti:
    12.04.2012. | Одлуком Управе Друштва за српски језик и књижевност Србије од 12. 04. 2012. одлучено је да се праг пролазности за Републичко такмичење из српског језика и језичке културе за 7. и 8. разред основне и 1, 2, 3. и 4. разред средњих школа спусти на 17 бодова.

        • Da, tako izgleda. Osim ako nešto ne promene, ali mislim da neće. Trebalo bi da, kao prošle godine, na sajtu Društva za srpski jezik i književnost Srbije objave spisak učenika koji su se plasirali na republičko takmičenje.

          • Jaooj…Srešćemo se u Tršiću.🙂 Ništa neće promeniti.To što su postavili je konačno,i više se ne menja.Oni su sve razmotrili,sve sredili,ako je bilo prigovora rešili ih,jer zašto je onda trebalo da prodje 10 dana da saznamo granicu? Znači,sve je konačno,i nema više promena. Ja sam presrećan.Pa sada su samo postavili granicu,nema više nazad.U to sam siguran 100%,jer zašto bi pregledavali testove 10 dana,a da ponovo dodje do greske? Sve su pregledali,gresaka nema,i onda je granica konacna.🙂 Objavice to,sigurno.Mozda sutra ili tamo od ponedeljka.Ali vazno,mi znamo da smo prosli.Ja sam presrecan!!!

      • Možda sam se kasno uključila u diskusiju o Republičkom, ali zajedno sa svima vama, zahvaljujući spuštanju praga prolaznosti prošla dalje! A informacija o Temnićkom natpisu se nalazi u Edukinoj i Logosovoj gramatici, ali i u knjizi „Kratka istorija slovenskih jezika“ Mr Aleksandra Milanovića. Tačno je da nije bilo fer, ali to nam je samo pokazalo iz kojih knjiga treba učiti za Republičko! Čestitam i ja svima onima koji su „prošli“ dalje,ali i onima koji su učestvovali na Okružnom! Pozdrav iz Čačka!🙂

        • Hvala.I meni je drago zbog svih onih koji su ostvarili san i plasirali se na republičko.🙂 Videćemo se u Tršiću,jer sam i ja prošao.🙂

          POZDRAV iz Vranja!🙂

          • Volela bih da se svi tamo upoznamo i družimo taj dan. Naš uspeh je već postignut, ali će prijateljstvo, nadam se, biti još veća nagrada!😉

          • Takmicarka2,hoce..🙂 VEOMA SE RADUJEM STO CEMO SE SRESTI!😀

  7. Verovali ili ne, iz Moravickog okruga je na Okruzno takmicenje bilo plasirano samo 5 sedmaka,a na Republicko je proslo 2. P.S. Dali neko od vas ima profil na facebooku? Ko ima,nek mi ostavi link svog profila..Vidimo se za 8 dana!!

Ostavite komentar

